Kuidas võita?

20181125_105827.jpg
Minu silmad pole ratsateemalistel koolitustel nii palju inimesi näinud

Kunagi septembris hõigati FBs õhku küsimus, et kas ja kui palju oleks huvilisi harrastajate seas koolisõidu koolitusele „Kuidas sõita, et võita“. Alguses tundus, et ma ilmselt ei tahakski minna, sest kui aus olla, siis ma eriti ei näe, kuna mul järgmine võistlus plaanis võiks olla. Ent kui kuupäev paigas oli, panin ma ennast kirja, et ikka valmis olla juhuks kui…

Pühapäeval pidime ärkama varakult, ent õnneks oli üle pika aja päikesepaisteline ja mõningate kohvipeatuste ning teeotsadest möödasõitmistega jõudsime kohale.

Koolitajaks oli Eesti kõrgeimat kvalifikatsiooni omav kohtunik Eva-Maria Vint-Warmington. Koolitus ise koosnes peaasjalikult kahest osast – teooriast ning nö praktikast. Teooriaosas võeti läbi põhilised teemad, mida kohtunikud vaatavad ning kuidas hindavad. Iseenesest oli see väga huvitav, ent paraku tuleb tõdeda, et seda hoobilt kümmet punkti väärt hobust pole minu silmad päris elus veel näinud.

Teooria osas võeti läbi 8 põhilist punkti millele peaks võistlemise juures tähelepanu pöörama. Siit ka võib olla minu kriitika koolitusele – ma saan aru, et koolisõidus on väga oluline osa hobusel… ent kas ST, ABC, A ja L kergem skeemides peaks see nii olulisena välja toodud olema? Laste ja harrastajate tasemel võiks kõik muud punktid tulla enne hobuse kvaliteeti… Ja tegelikult näidisratsanikega oli ka näha, et samal tasemel võistlev sporthobune ja eestlane võivad saada üsna tasavägise tulemuse, kui mõlemad sõidavad korrektse ja täpse skeemi.

20181125_135830.jpg
L klassi skeem läbi akna

Pärast väikest pausi oligi aeg vaadata näidisskeeme. Hästi tore oli kuulata kohtuniku hinnanguid Aivis. See on see, miks ma soovitan kõigile, kes kahtlevad kohtunike töös, veeta päevake kirjutajana võistlusel. Tihtipeale kohtunikud nö mõtlevad valjusti ja kuigi alati ei ole aega võistlejat jälgida, siis tegelikult saab üsna hea pildi kohtuniku tööst ja pärast enam ei kipugi arvama, et koguaeg tahetakse sulle vähem punkte anda. Jällegi, on mõistetav, et Rahula tallist on raske leida nii alguses tasemega ratsutajaid, aga õpetlikum oleks ilmselt olnud, kui kõik ratsutajad ja hobused oleksid antud tasemel, kus nad sõitsid.

Kellel nüüd huvi tekkis, siis hoidke FBs asjadel silm peal. Naised saunas rääkisid, et jaanuaris saab samast koolitusest veel osa, seekord Tartus!

Leave a comment