Kui palju maksab hobusepidamine?

FBs Hobuinimeste grupis tõstatati hiljuti küsimus, et kui paju see hobusepidamine siis üldse maksab. Vastuseid tuli 50nest eurost mitmesajani. Muidugi – inimesed peavad ju hobuseid erinevatel eesmärkidel ja erinevat moodi. Tahaks minagi kunagi oma pensionärid omale tagaaeda koplisse lüüa, et hommikul esimese asjana neid aknast näha. Tõesti, ilmselt kui nad seal oleks, siis vähemalt talveperioodil oleks see võimatu, sest ärgata tuleks varakult, et nende eest ka hoolitsetud saaks.

7010f-p1010081
Callistos 4 aastasena esimest nädalt minu juures. Ilmselgelt pole mul siin pildil õrna aimugi kui palju raha ma hakkan kulutama selle nalja peale

Huvi pärast ja enda šokeerimiseks mõtlesin siia märkida ühe hobuse kulud minu praeguse pidamismeetodi juures. Noh näiteks, kujutame ette, et on järgmine aasta ja mul on plaanis ka mõned võistlused ja hobune on Callistos

  • Boksiüür on meie tallis 265, lisaks 20 eurot silo eest ja 10 eurot tekitamine + KM ehk kokku 354 eurot. Üldsegi mitte kõige kallim variant Tartu ümbruses hobuse pidamiseks.
  • Lisasööt. Callistos sööb Groov Originali (kulub kuus 24 euro eest), Lucerne Pure Pelletsit (16,2€), Sensitive Mashi (7,2€), Miner Original Pellets (6,6), Gastro support (11€) ja lisaks pidevalt Tehobakt (9,4). Kokku 74,4.
  • Jooksvad vet kulud. Ussirohi on aasta peale jagatuna 4,23 eurot kuus. Vaktsineerimine 2,3€, hambad 3,5€. Lisaks peab temaga koguaeg olema käepärast fluniksiini ehk 2,1€ kuus. Kokku 12,13€
  • Sepp käib iga kuue nädala tagant ja see teeb ühe kuu kuluks 86€. Callistosel on all kõik 4 rauda. Ilmselt on võimalik odavamalt, aga mulle meeldib mu sepp ja mulle meeldib, tema tehtud töö ja eriti mulle meeldib tema täpsus.
  • Treener käib meil kord kuus, tavaliselt 3 päeva järjest ja selle peale kulub meil 105€. Marti õnneks treenib tasuta meid.
  • Osteopaat käib ka umbes kord kuus, aga vahel juhtub, et ta ei jõua Tartusse. Niiet keskmisel läheb meil aasta jooksul kuus 58€ sellele. Muidugi, nii üldiselt saaks ka selleta hakkama. Aga Callistos on kohe-kohe 16 ja mul on selline superinimene selleks, et ta oskab öelda, kui asjad ei tööta ja millega peaks rohkem tegelema ja ma lihtsalt ei taha riskida nende asjadega. Charlotte jala jaoks on ta täiesti asendamatu inimene muidugi.
  • Erakorralised vet kulud. Callistosel on muret seedimisaparatuuriga – natuke kehvema kvaliteediga hein või silo tähendab üldiselt kõhuvalu, millest kergemal juhul saab jagu iseseisvalt fluniksiiniga – aga kui ei saa, siis umbes korra aasta jooksul peame me tüütama kas Tiitu või kliinikut. Aitavad mõlemad, aga esimest ma eelistan kolme asja pärast: ta ei põhjusta asjatut paanikat ja on mõistlikuma hinnaga ja ei taha hobust toidult kohe maha tõmmata. Kliinikust on ka alati abi olnud, aga pärast aastaid selle probleemiga maadlemist olen ma märganud, et nad tekitavad omanikes paanikatunde ja kuna nad eelistavad ravida kliinikus, siis on arve ka samuti sellevõrra suurem. Kuigi tuleb tunnistada, et tegelikult on mugav, kui sa ei pea ise öösiti tallis hobust tilgutama vaid kliinikus aetakse kõik rahulikult korda – niiet selline mitme otsaga asi. Igaljuhul võiks kallima variandi jaoks olemas olla mingi 700€ kanti raha, ehk kuus võiks kõrvale panna umbes 60€.
  • Erinevad lisasöödad, mis on nö hooajalised ja mingi probleemi vastu. Callistos sai viimasel aastal näiteks liigeste jaoks ja köha vastu. Nende peale kulus mul keskmises lõikes 20€ kuus.
  • Sadulameister käib meil kord aastas ja Callistose sadul läks umbes 50€, mis teeb 4,2€ kuus.

Kokku vältimatuid kulusid 774$. Kuna ma pean kolme hobust, siis ma saan pisut soodustusi boksiüürilt ja söödalt, niiet sinna vahesse ma jätan kulud varustusele (tekid, kaitsmed jms).

giphy

Ma mõtlesin, et kirjutan siia ka võistlemisega seotud kulud, aga nii kui ma selle numbri olin kokku löönud, siis mul hakkas natuke kõhus keerama ja ma lähen nüüd otsima ilusamaid pilte oma hobustest, et nood muidusööjad nüüd hobuste müügigruppi üles panna. Järgmisel aastal võite siit blogist lugeda, et kui palju mul kulub keskmiselt kuus reisimisele, meelelahutusele ja disainerkingadele.

One comment

Leave a comment